@KissGecihuszár: Egy ilyen agyatlan sötét bunkónak aki azt hiszi, egy koszvadt verdától ő majd valaki lesz, mivel érveljek?
A legmélyebb proli tempó amikor elkezd valaki egy tucatautóval villogni, azt gondolván, hogy ettől majd ő lesz az élet császára...
Nem öcsém, nem néznek istenkirálynak a szakadt verdáddal...csak hülyének...
@Sir Gombóc: Az ETCS viszont az egyetlen amelyik Európában is használatos, a magyar éberségivel egybekötött buherálásokat nem számítom vonatbefolyásoló berendezésnek, és tény hogy azok nem is érdekelnek. Remélem unokáidat is majd a V43-as viszi, csak hogy büszke lehess rá.
@BOAR: te pedig egy unintelligens büdös kretén paraszt! Semmi érvelés, csak a suttyó tempó; sajnos, van belőletek bőven ebben az országban, ezért is van még most is bolsevik maffia fidesz kormányunk!
@Real_Time: na most mutattad meg, hogy fogalmad sincs a témáról! Itthon nem az ETCS az egyetlen vonatbefolyásoló és 60 éves gépekbe sincs beépítve. Tehát ezt rosszul tudod.
Viszont ajánlom figyelmedbe az SBB eredetileg Re 4/4 sorozatú gépeit, amelyek a 1960-as évektől voltak beszerezve, többször korszerűsítették őket és bizony az ETCS beépítés is megtörtént a még használatban levō gépek egy részébe.
@kmera: A szövegben több helyen az irónia eszközével éltem, a Déli pályaudvar körülményeinek érzékeltetésével arra kívántam felhívni a figyelmet , hogy ha nem leleményes az édesanya, akár még a kedvezőtlen feltételeket nyújtó pályaudvaron is ragadhat a gyermekeivel. Hozzátenném, ez esetben sem elmarasztalható. A két óra várakozás a mi esetünkben a helyi bevásárlóközpontba történő beüléssel, pihenéssel, péksüteményezéssel, légkondicionált terekben víg - a gyerekeknek kuriózum - mozgólépcsőzéssel telt, csak a prózai részletek további sorjázásával nem kívántam terhelni a tisztelt publikumot.
@pkovaks: Történetesen egyedülálló anyaként is jogot formálhatnék arra, hogy a gyermekeimet nyaralni vigyem a Balatonra. Hogy mindenki megnyugodjon: a párom feltett és levett a vonatról, szabadságot még nem tudott kivenni. A részletes leírások egy élethelyzet érzékeltetésére, ezzel párhuzamosan a sokszor össztársadalmi szinten (pl. a kommentszekcióban) csekély mértékben tapasztalható empátia felébresztésére szolgálnak, nem pedig panaszkodás tárgyát képezik. Nekem megérte a "kínlódás", mert a gyerekeim nagyon boldogok voltak azon a pár balatoni napon. És az odaút a kényelmes járaton, mint írtam, igazán rendben volt, ha minden járat ilyen feltételeket nyújtana, eszembe nem jutna autóvásárláson gondolkozni és szüntelen csak dicsőíteném a MÁV-ot. De egész más, még "kínlódósabb" tapasztalataim is vannak. A "zöldek álma" meg, amire utalsz, valljuk be, nagyon távol áll jelenbéli kis magyar valóságunktól, bár nyilván sűrített vonatközlekedés képét érdemes dédelgetni egy autómentes világról ábrándozva...
@Real_Time: De még a német kilencvenes években gyártott BR152-es sincsen ETCS-szel szerelve, mivel akkoriban még a technológia sem létezett, az *LZB viszont igen - javítva
@Sir Gombóc: Jah magyarba az egyetlen vonatbefolyásoló rendszer az ETCS az éberségin kívül, na így van hatvan éves gépekbe is. De az osztrák 1142-esbe már soha nem került beépítésre, ahogy a német 151-esbe se. De még a német kilencvenes években gyártott BR152-es sincsen ETCS-szel szerelve, mivel akkoriban még a technológia sem létezett, az ETCS viszont igen. Minek is szerelnék fel az ócska szarokat vele, mikor ott van a BR185, BR186, BR187, BR 189, BR182 Taurus, vagy a BR193-as Vectron is a tehervonatokra? Le vagy ragadva 1972-nél te is...
@kmera: mint 50 évest, érdekelne, hogyan-miképpen ment ez az "átkosban", azaz a '70-es, '80-as, de akár még a '90-es években is, amikor nem volt 4 millió személyautó az országban és pont a kádár rezsimben is a nagycsaládosok voltak a társadalom azon , zömében csóróbb rétegei, akik nem rendelkeztek még egy lekoszlott trabival, kispolskival sem, tehát számukra már akkoriban is a BKV, MKV, SZKV, Volán, MÁV vállalatok álltak rendelkezésre, mint egyedüli opció, ha A pontból B-be kellett utazni.
Ön-, gyerek, és közösségszívatás magasfokon. Azzal együtt, hogy támogatom, hogy a gyereket a társadalommal - és viszont - nem 18 éves korában kell összeismertetni, vannak ennek fokozatai, és határai. Rugalmasak is a kisgyerekek, és meg is taníthatók sok mindenre, ahogy lehet lazán kezelni sok mindent, de nálam ez a mutatvány most ott bukott, hogy két óra várakozásnak kitette a kölköket a poszter már induláskor, a 3/4 órányi BKV után. Hát, biztosan lehet így is. De MINEK?!
@kanyika: Nem kerulte el ahogy az sem, hogy vegul ket flakont is elhagytal, kovetkezeskepp sejtheto annak a takaritasnak az alapossaga. Nem kell osszecseszni es akkor takaritani sem ahogy szekre sem allunk de ezt ne kelljen magyarazni.
magamon kezdem
Utolsó kommentek:
Boar. 2021.06.30. 14:26:32
A legmélyebb proli tempó amikor elkezd valaki egy tucatautóval villogni, azt gondolván, hogy ettől majd ő lesz az élet császára...
Nem öcsém, nem néznek istenkirálynak a szakadt verdáddal...csak hülyének...
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel
Real_Time 2021.06.28. 18:15:26
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel
KissGecihuszár 2021.06.28. 15:53:14
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel
Sir Gombóc 2021.06.28. 15:06:10
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel
Sir Gombóc 2021.06.28. 15:00:04
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel
Sir Gombóc 2021.06.28. 14:56:51
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel
Sir Gombóc 2021.06.28. 14:55:01
Viszont ajánlom figyelmedbe az SBB eredetileg Re 4/4 sorozatú gépeit, amelyek a 1960-as évektől voltak beszerezve, többször korszerűsítették őket és bizony az ETCS beépítés is megtörtént a még használatban levō gépek egy részébe.
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel
kanyika 2021.06.28. 11:20:01
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel
kanyika 2021.06.28. 10:30:04
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel
BOAR 2021.06.27. 22:49:18
Legalább már mindenki tudja, hogy egy hülye buzi vagy... :-)
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel
Real_Time 2021.06.27. 22:21:30
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel
A Joda visszatér 2021.06.27. 21:53:47
Ezek hány éves mozdonyok?
www.albertbahn.hu/magyar/vasutfotok/nemetorszag/kbs-950-rosenheim-kufstein
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel
A Joda visszatér 2021.06.27. 20:15:25
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel
A Joda visszatér 2021.06.27. 20:13:53
Ezek hány éves mozdonyok?
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel
A Joda visszatér 2021.06.27. 20:11:52
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel
Real_Time 2021.06.27. 19:07:13
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel
Real_Time 2021.06.27. 19:06:01
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel
KissGecihuszár 2021.06.27. 19:03:32
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel
kmera 2021.06.27. 18:43:56
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel
Rambo Janos 2021.06.27. 18:00:47
Bejegyzés: MÁV-kalandok három gyerekkel